«

»

apr 09 2007

Kris kras over de Utrechtse Heuvelrug

d3-arnhem-09-04-2007.jpg

Je hebt wel eens zo’n dag, het lijkt eerst allemaal niet zo te gaan op de fiets, maar na een paar kilometer peddelen, komt de spirit er ineens in en begint het alemaal te lopen en is geen berg te hoog, geen wind te hard. Lekker knallen dus.

’s ochtends hadden we eerst een paasbrunch gehad, erg goed gegeten, want ja, al dat lekkers kun je niet zomaar laten staan, maar ja ik moet ook op de kilootjes letten….. Daarna nog even met Marijke en a.s schoonfamilie bij Groot Warnsborn, de trouwlocatie wezen kijken en toen de fiets uit de kofferbak gepakt.

Vanaf Schaarsbergen naar Oosterbeek en toen naar de voet van de Italiaanse weg. Veel mensen hier al over gehoord, maar nog nooit geweest. Erg leuk weggetje, met klinkers, maar goed lopend en erg hard omhoog gereden, de twee fietsers voor me schrokken zich helemaal wild. Eenmaal boven, de weg naar Renkum gezocht, waarna de Wagenings berg aan de beurt was, Wageningen door en op weg naar de Grebbeberg, in de afdaling nog wat kinderwagens en afslaande auto’s weten te ontwijken bij het dierenpark. In Rhenen de Koehevel op en toen de autoweg/defensieweg op. Veenendaal door tot aan het spoor en toe richting Amerongsberg, want die mag natuurlijk niet ontbreken. Daarna door Leersum en toen de Hoogstraat op en daarna de Maarsbergse weg. Onderaan rechtsaf naar Doorn en de Maarnse berg over. Daarna linksaf richting Zeist, weer lekker omhoog en daarna rechtsaf langs de achterkant van de piramide van Austerlitz omhoog. Beneden weer linksaf de Kolonel van Roijenweg op, beter bekend als de tankbaan. Als laatste stukje omhoog nog langs de Soesterhoogt en toen naar huis.

Normaal een route van Arnhem naar Amersfoort van 50 kilometer, maar nu was het een kleine 100 km met flink wat heuveltjes in totaal 500 hoogtemeters. Weliswaar een schijntje t.o.v. de 7000 hoogtemeters op 7 juni, maar wel een goeie training, alhoewel de 1800 van zaterdag er natuurlijk ook niet om logen. De hele route heb ik op de hartslag van 85%-100% van het omslagpunt gereden, veel verbranding van vetten dus en een stevige training. Morgen maar weer rustig aan.

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: